Can not a miracle come to me?

Jag tänkte berätta om ett problem jag har haft sen jag var liten.  När jag var liten åt jag allt typ, grönsaker, frukt. Inget stoppade mig, sen hände något vet inte vad sen dess kan jag inte äta grönsaker, och det tär väldigt mycket på mig. Jag vill ju men varje gång jag försöker så blir jag och spy. Lök i köttbullar går bra men annars spyr jag direkt jag äter en enda liten grönsak. Samma är med frukt. Vet inte hur jag ska ”Lära” mig äta det. Jag tycker det är så pinsamt och säga till folk. Jag måste ju få i mig vitaminer, och jag vill ju gå ner i vikt. Skulle vara bra om jag kunde börja äta grönsaker och frukt. När jag var typ nio/tio brukade lärarna tvinga i mig en grönsak i skolan, men det fungerade inte heller. Även mina kompisar har försökt, men jag spyr. 
Jag vet inte vad det var som hände.  Jag gick aldrig på dagis så kanske det är det som är kruxet? Jag vet ju att jag har missat andra saker och lära mig. Jag lärde mig ordet ”Staket ” i tvåan/trean.  Jag har inte lärt mig knyta skor än, hur mycket än min pappa försöker lära mig fattar jag endå inte.

Grönsaker ser ju otroligt gott ut, och det skulle vara roligt och slippa beställa specialmat. Varför måste jag vara så annorlunda?
Om jag tror rätt så kommer det senare men jag vill ju inte vänta. Jag kan ju inte gå och beställa en hamburgare tillexempel och sedan spy? Har ni samma problem? Eller har ni haft samma problem. 


Kommentarer
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

Det sitter psykiskt, du måste övertala ditt psyke för att kunna äta frukt och grönt.
Det är din inställning till saker och ting som får dig att uppskatta det du äter eller att lära dig nya saker.
Surströmming var något jag aldrig kunde äta mer än en yttepytte smakbit, men nu är det en årlig delikatess trots den förbenade stanken. Viljan att klara av något, det är den du måste finna, vännen.

2012-11-29 @ 02:21:22
URL: http://dekoration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback