Välkommen till min nya blogg!

Hej och varmt välkommen till Alteration som betyder förändring. Det är meningen att jag ska förändra mig själv, de vill säga jag ska gå ner i vikt och därför har jag skapat denna blogg. Främst för att jag ska kunna hålla koll på mig själv, kanske hjälpa  er andra lite. Här kommer finnas recept. Men nu ska jag berätta lite om mig själv. Jag heter Tiina och är sjutton år gammal. Jag bor i en lägenhet i Borlänge för nuvarande. Jag pluggar till förskolelärare.

I dagens nuvarande läge så lider jag av en depression och det äter jag medicin för. Men vissa dagar är bättre och andra sämre. Jag gör väldigt många misstag på grund av hur jag mår. Men jag mår väldigt dåligt. Tidigare i mitt liv var jag smal, men jag sen blev jag kallad spinkig och blev mobbad så jag började äta, och det framkallade ett beroende. En ”kärlek” till mat. Det  finns inget stopp, jag är alltid sugen på  nåt. Förut orkade jag saker men det gör jag inte mer. Nu är det dags för en förändring, en förändring som ska få mig må bättre, orka mer. Jag ska ta små steg har jag tänkt.

För att börja lugnt, ska jag minska ner med godsakerna. Jag vet att jag kanske borde sluta först, men jag har tänkt att godiset (godsakerna) blir en sorts belöning. Jag vet redan nu att mitt bmi ligger på fetma. Det är jobbigt och prata om min vikt. Men jag vill inte prata med någon i verkligenheten så det är enklare och säga det här. Den högst vikt jag har legat på är nog 115-120kg  (vet inte exakt, men ungefär). Jag ska börja promenera (Ska nog försöka fixa ett promenadband, då kan jag enklare göra det direkt när jag vaknar och sådant).

Det här blir allt för dagen men nästa vecka kommer min träning börja på allvar, men det kommer komma inlägg under dom närmaste dagarna. Hur jag tänker, vad jag äter. Ni får se.

Men till dess, ställ frågor. Men jag skulle vilja ha era tips/träningsprogram. Ni får länk och ett eget inlägg. Angående frågorna, så får ni fråga vad ni vill, allt är tilllåtet. 

Puss och kram, Tiina


Kommentarer
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

Tack så mycket för det proffsiga välkomnandet, fina du.
Vi ska förändra oss själva, eller inte oss själva, utan de onödiga antalet kilon vi bär på.
Jag ser fram emot att följa din resa, din förändring och hoppas att du främst gör det för din egen skull.

Tillsammans ska vi få bort det där suget, jag har samma problem faktiskt.

Den kommande utmaningen i min blogg är något för dig, det vill jag lova. Hihi. Den kommer upp imorgon eller på fredag, jag har inte riktigt bestämt mig, så håll utkik!
Kom ihåg de tips jag har gällande belöningar och delmål, ha dem i åtanke.
Här hemma finns ett löpband och det kommer att hjälpa mig enormt nu när snön kommit.

Börjar låta som mina inlägg men allt för härmigt kan det väl inte bli... ;)

Och som skrivet i bloggen kommer jag att skriva upp samtliga metoder som jag tänkt använda.


Styrkekram

Svar: Tack.. Jag har ju dig som stöd, men säg till om mina inlägg blir för lika,. Jag försöker ju tänka inne från men kan ju bli ibland att man råkar göra exakt samma sak. Tack!
Tiina Gardsiö

2012-11-28 @ 22:10:30
URL: http://dekoration.blogg.se
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

SV: Tack själv, för att du tror så mycket på mig. Jag tror på dig Tiina, jag tror på att du och jag kan förändra oss och så länge man tror och satsar, kommer det att gå vägen.
Jag uppmärksammar dig om det blir något plagiat.

Lycka till! ♥

2012-11-30 @ 04:38:47
URL: http://dekoration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback